Tuesday 16 July 2019

Masih relevankah jadi blogger?

Assalamualaikum & hi readers ! Yaa I'm so excited to be back here.

Cewahh. Cakap matsalleh sikit untuk opening ceremony blog sis yang dah bertahun-tahun tak bukak. I thought that I can't log in my blog anymore. Yeay. Alhamdulillah boleh lagi meneruskan bebelan di blog. Blog sendiri no hal la kan kalau nak membebel panjang mana pun. Hehe

Kalau ikutkan dah hampir 4 tahun tak sentuh dan  tak sempat langsung nk follow geng blogger sis punya entries. Punyalah busy tuan punya badan. Kalau dulu time jadi student memang banyak masa terluang plus memang kena hadap blog supaya sis tak tido je memanjang. So yeah, betul orang cakap masa belajar dan masa kerja adalah waktu yang sangat berbeza. Komitmen, kegigihan, masa, stress semua tu memang berbeza tahap yang tak terkata. 

So, disini ada first persoalan yang bermain difikiran. Berbaloikah nak tulis blog / share something dekat blog zaman sekarang ni? Tak buang masa ke? Siapa je nak baca? 

Well, u know guys sekarang banyak sangat platform yang lagi senang untuk orang tengok or baca contohnya macam facebook, instagram dan paling famous ialah youtube. Betul kan geng? 

Jawapan untuk persoalan sis itu sendiri :

Jawapan ni lebih kepada pandangan sis sendiri dan bukan based on any facts yang ada. Sebab sis tak sempat nak buat research ke apa. Yang mana boleh terima korang terima okay. Yang tak boleh terima just baca dan naikkan mata hitam anda keatas (mesti tengah try kan?). hahaha

Well, blog ni satu tempat yang membolehkan kita share something dekat orang. Tak kisah lah pasal syok sendiri ke, tips ke atau tak kisah lahh apa-apa isu sekalipun. Tapi bila dah sebut tentang "tempat untuk perkongsian umum" so tak ada istilah berbaloi atau tidak. Kalau ada orang baca atleast kita dah bagi ruang untuk mereka dapat sesuatu dan kalau orang tak baca anggaplah blog ni satu diari untuk kita. Lagi elok kita berkongsi dekat blog ni dari korang buat benda-benda tak berfaedah. Ye dok? 

Macam sis, sekarang masa kerja sis flexible. Petang memang tak ada benda nak buat sometimes tidur layan youtube tidur layan youtube je. Bukan sis goyang kaki tapi sis kerja weekend all out guys. Pagi pulak waktu kerja-kerja sendirian berhad. So, sis ambil sedikit masa belah petang untuk share sesuatu dengan korang. Kat sini pun sis dah rasa masa sis akan terisi dengan baik. (Banyak kot benda nak share dengan korang memandangkan dah 4 tahun menyimpan rahsia ni. So nanti kan) hehe  gelak jahat

So, relevan atau tidak terpulang pada masing-masing. Relevan untuk kita yang rasa kita ada masa untuk berkongsi. Tidak relevan bagi mereka yang kerja penuh masa sampai tak ada masa nak blogging. Yes! Sis sokong kalau orang yang bekerja macam ni kata tak relevan untuk blogging.
Sampai sini dulu guys. Nak keluar pi office ambil surat sokongan perniagaan. Esok nak renew lesen. Kalau sempat malam ni sis share pasal pengalaman sis dekat tempat kerja pulak. Salam semua


adiĆ³s a todos


1 comment:

Kim Kirah said...

I miss your post sis!!!
and I also miss to write..hahaha..


saya dapat masuk blog saya balik..hahaha..its a good news kan?
also i agree with you 100%..relevan je nk blogging..orang lain siap blh dpt duit kot blogging..hehe.. go go my girl!! I love you sis..