Hola readers ! Siti Hajar Aminuddin here, but for short just panggil Ajaa :) One of the UUM Student. Banker to-be Insyaa Allah :) yes you ! intro please.. ^^

Thursday, 30 April 2015

Jiwa Emas

Masa time balik kelas tadi.
Singgah cafe kejap.
Cari nasi. Nak buat lunch.

Bila dah sampai part nak bayar.
Tunggu turn la kan..
Then lepas dah siap bayar semua, datang
sorang makcik tukang sapu kat kolej ni.
Bawak pinggan.
Dalam pinggan ada nasi kosong + ikan goreng.

Abang cashier tanya laa.
Makcik tak amek kuah langsung ka?


Makcik tu jawab.
Tak apaa laa.. Cukup laa ni. Bukan untuk makcik pun, tuu makcik nak kasi kat  kucing 2 3 ekoq tu.

Abang cashier,
Habih tu, makcik dah makan ka belum ? 
Makcik,
Belumm. Takpaaalaa.
Makcik tak lapaq.
Bagi kat kuching tuu jaa.
Makcik minum ayaq cukup. tu pun kenyang dah aihh.

Tersentap sis.
Bukan tersentap apa.
Rasa macam, Ya Allah muliaanya hati makcik tu.
Beli makanan untuk kucing.
Bukan untuk kenyang perut sendiri.
Aku ni haa, seorang yang takut dekat kucing sejak azali lagi.
Tak benci, cuma takut. Datang dekat, wa pecut lari..

Solute sangat dekat makcik tu.
Kalau kebanyakn orang, bagi nasi yang tak nak makan dekat kucing.
Sisa2 ikan.
Makcik tu siap pilih ikan goreng yang besar tauu.

hmm. Saya nak cuba dekat dengan kucing.
One day.
Insyaa Allah.